Kontakt z biurem obsługi Rady:
Urząd Gminy Milejczyce
ul. Szkolna 5
17-332 Milejczyce
tel. 85 6579070,
fax 85 6579083
e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rada Gminy Milejczyce kadencja 2018-2023:
- Jerzy Piotr Galimski – przewodniczący
- Aleksander Oniśkiewicz - wiceprzewodniczący
- Piotr Bojarski
- Mikołaj Galimski
- Zygmunt Szczepanowski
- Elżbieta Grażyna Blakicka
- Piotr Łobodziński
- Eugeniusz Tokajuk
- Mikołaj Roszczenko
- Adam Roman Aleksiejuk
- Wiaczesław Sobieszuk
- Witold Zaręba
- Agnieszka Gierasimiuk
- Krzysztof Dobrowolski
- Mikołaj Zubik
Komisja Rewizyjna
- Galimski Mikołaj - przewodniczący
- Roszczenko Mikołaj
- Zaręba Witold
Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Gminy
- Gierasimiuk Agnieszka - przewodniczący
- Oniśkiewicz Aleksander
- Blakicka Elżbieta Grażyna
- Sobieszuk Wiaczesław
- Dobrowolski Krzysztof
- Zubik Mikołaj
Komisja Oświaty i Spraw Społecznych
- Adam Roman Aleksiejuk - przewodniczący
- Szczepanowski Zygmunt
- Bojarski Piotr
- Jerzy Piotr Galimski
- Tokajuk Eugeniusz
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
Dobrowolski Krzysztof - przewodniczący, Zubik Mikołaj, Sobieszuk Wiaczesław
Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
- uchwalanie statutu gminy,
- ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
- powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu – na wniosek wójta,
- uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
- uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- uchwalanie programów gospodarczych,
- ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
- podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,
- podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
- zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,
- emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,
- zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
- ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,
- zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,
- tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
- określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,
- tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
- ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym,
- określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
- podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a,
- podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
- podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
- podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086, z późn. zm.), a także wznoszenia pomników,
- nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
- podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
- stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.